Українська мережа обміну трафіком
Третейський Суд Інтернет Асоціації України
Проект
Дослідження інтернет-аудиторії України
Глосарій сфери інтернет-реклами


Лист № 55/03 від 24.02.09 року щодо проекту Закону «Про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення доступу до універсальних телекомунікаційних послуг» № 3683 від 30.01.2009 р.

Голові Комітету Верховної Ради України з питань транспорту та зв’язку

Козаку Володимиру Васильовичу

 

Копія: Голові Комітету Верховної Ради України з питань податкової та митної політики

Терьохіну Сергію Анатолійовичу

 

Копія: Заступнику голови Комітету Верховної Ради України з питань економічної політики

Акімовій Ірині Михайлівні

 

 

 

Вих. № 55/03
від 24.02.2009 р.
 

Щодо проекту Закону «Про внесення змін до деяких

законів України щодо забезпечення доступу до

універсальних телекомунікаційних послуг»

№ 3683 від 30.01.2009

 

Шановна Ірино Михайлівно!

 

Інтернет Асоціація України (ІнАУ), виконуючи свою статутну мету та представляючи законні інтереси більш ніж 80 телекомунікаційних компаній, даним листом звертається до повноважних органів законодавчої влади та висловлює своє занепокоєння можливою шкодою, яку може завдати прийняття Верховною Радою України проекту Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення доступу до універсальних телекомунікаційних послуг» № 3683 від 30.01.2009.

В документі пропонуються внесення змін до закону України «Про телекомунікації» задля вирішення проблеми забезпечення доступу населення України до універсальних телекомунікаційних послуг шляхом утворення Фонду універсальних послуг як спеціального фонду у складі Державного бюджету України. Фонд пропонується утворювати за рахунок збору у вигляді цільової надбавки до тарифу на телекомунікаційні послуги (у розмірі 3% вартості наданих послуг без урахування ПДВ), який будуть сплачувати оператори і провайдери телекомунікацій.

Сама ідея створення фонду, який би акумулював кошти на розвиток зв’язку в Україні, є актуальною. Світовий досвід створення таких фондів, особливо у попередні часи, до широкого розгалуження мобільного зв’язку, значною мірою показував позитивний результат.

Разом з тим звертаємо Вашу увагу на таке.

1.     В законопроекті нечітко визначено саме поняття універсальних послуг (ст. 62 потребує доопрацювання та усунення протиріч, зокрема у частині визначення поняття безпроводового доступу).

2.     Законопроект надає необґрунтовану перевагу одному з видів послуг зв’язку, а саме фіксованому зв’язку, який віднесений до універсальної послуги. Разом з тим, мобільний зв’язок в умовах розширення покриття до 98% території України,

3.     відсутності абонплати, гнучкості тарифів та зближення їх з тарифами фіксованого зв'язку фактично взяв на себе соціальну функцію, особливо у сільській місцевості.

4.     Посилання Пояснювальної записки законопроекту на його нібито соціальну направленість не відповідає дійсності. Всі затрати на створення Фонду ляжуть на плечі користувачів через підвищення цін на всі без винятку послуги зв’язку, що в умовах економічної кризи стає додатковим і достатньо суттєвим фактором соціального напруження.

5.     Пояснювальна записка до законопроекту містить некоректні статистичні дані. Заявлена в ній кількість нетелефонізованих малонаселених пунктів сільської місцевості – більш ніж 2 тис – не відповідає дійсності, оскільки при цьому не відмічено, що мова йде лише про відсутність у цих населених пунктах фіксованого зв’язку. Насправді, за даними Міністерства транспорту та звязку, тільки 36 сіл України не мають ніякого телефонного покриття (це 2,5 тис. абонентів), якщо враховувати мережі мобільного зв’язку.

6.     Розмір внеску в ФУУ необґрунтований та явно завищений (3% вартості телекомунікаційних послуг без урахування ПДВ), навіть якщо мова йде про телефонізацію 2 тис. населених пунктів, не кажучи вже про реальну цифру 36 сіл.

7.     Законопроект дає грунт для фінансових зловживань з огляду на нечітку визначеність поняття універсальної послуги та покладання контролю за сплатою збору на дві різні за своїм призначенням структурі - НКРЗ та органи державної податкової служби. Ще однією підставою для можливих фінансових зловживань є відсутність чіткого визначення бази, з якої планується застосовувати збір.

8.     Законопроект провокує органи державної влади до корупційних дій з огляду на те, що нечітко прописаний механізм ринкової переваги:  наведене у ст. 12 визначення терміну «оператор, провайдер телекомунікацій з істотною ринковою перевагою» не містить чітких критеріїв оцінки ринкової переваги суб’єкта господарювання.

 

З огляду на зазначене, Інтернет Асоціація України вважає законопроект № 3683 таким, що завдасть значної шкоди як ринку телекомунікацій України, так і всім громадянам України в цілому. Просимо Вас сприяти відхиленню цього документу.

Якщо Ви все ж вважаєте таке відхилення неможливим, закликаємо сприяти проведенню громадського обговорення законопроекту та створити робочу групу з цього приводу з залученням фахівців ринку телекомунікацій. Інтернет Асоціація України готова направити до неї своїх представників з конкретними пропозиціями.

 

 

 

 

Сподіваємося на Вашу підтримку.

 

 

З повагою та надією на порозуміння,

Виконавчий директор ІнАУ                                              Володимир Куковський

 

Інтернет Асоціація України:
04053, Украина, г.Киев,
О.Гончара, 15/3, офіс 22.
Тел./факс: +38 044 278-2925
Web: www.inau.ua
E-mail: dir [at] inau.ua
© Інтернет Асоціація України, 2014
При використанні матеріалів ІнАУ посилання на сайт є обов'язковим.